Menu
Szukaj
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 - 17.00
Adres:
Przedszkole Nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi
16-400 Suwałki
ul. Putry 4b
tel. 87 567 15 54 - sekretariat
*Urszula Rutkowska - dyrektor
e-mail: dyrektor@p8.suwalki.eu
*Beata Kamińska – intendent
*Klaudia Buraczewska – pomoc administracyjna/referent
e-mail: sekretariat@p8.suwalki.eu
*Marta Wasilewska - prowadzenie strony internetowej
e-mail: strona.p8@gmail.com
Napisz do nas
Zapraszamy i czekamy na Was!
Integracja w Przedszkolu nr 8 z Oddziałami Integracyjnymi |
![]() |
![]() |
![]() |
„Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie”
Dzieci z różnorodnymi problemami przebywając w przedszkolu z rówieśnikami mają ogromną szansę - przekonać innych o swoich różnych zaletach, a więc dowieść, że mogą być równoprawnymi partnerami w zabawie, przyjaźni, a także udowodnić sobie samym o tym, że mogą na równych prawach funkcjonować w środowisku rówieśniczym. Integracja to szansa na wspólną zabawę i edukację dzieci zdrowych i niepełnosprawnych.
Poprzez zabawę, która jest jednym z najważniejszych warunków prawidłowego rozwoju dzieci uczą się:
Dzieci niepełnosprawne obcując na co dzień z pełnosprawnymi rówieśnikami:
Integracja cennym darem dla dzieci zdrowychDzieci pełnosprawne w obcowaniu z niepełnosprawnymi rówieśnikami uczą się:
W naszym przedszkolu obejmujemy opieką dzieci niepełnosprawne z różnymi problemami rozwojowymi:
Cele i zadania przedszkola• Zapewnienie dzieciom uczęszczającym do przedszkola opieki, wychowania i edukacji odpowiednich do wieku, tempa i dynamiki rozwoju psychofizycznego od 3 roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej. • Wspomaganie dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. • Wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Umożliwienie dziecku niepełnosprawnemu aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowiska lokalnego. • Prowadzenie terapii dzieci w zależności od rozpoznanych potrzeb. • Stosowanie specyficznych metod pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które umożliwiają stymulację ich rozwoju, aktywności i samodzielności. • Indywidualizowanie pracy z dziećmi w celu wyrównywania szans edukacyjnych. • Ścisła współpraca z rodzicami poprzez udzielanie pomocy w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania. Udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzenie konsultacji w zakresie pracy z dzieckiem. • Udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dzieciom, wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny. • Uwrażliwienie i modelowanie zachowań dzieci zdrowych jako zdolnych do niesienia pomocy i traktowania dzieci niepełnosprawnych jako partnerów. • Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości i otwartości, zrozumienia dla innych zachowań, przeciwdziałanie agresji.
Nasze priorytety
Staramy się, aby każde dziecko znalazło tu szacunek i zrozumienie. Aby było miło, wesoło, bezpiecznie, byśmy byli dla siebie życzliwi i uśmiechnięci. Chcemy żeby wszyscy tutaj czuli się jak w rodzinie. W naszym przedszkolu każde dziecko ma swoją indywidualność.
Kształcenie dzieci niepełnosprawnych
Dzieci niepełnosprawne realizują taką samą podstawę programową, a stopień realizacji programu jest dostosowany do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. Dla dzieci niepełnosprawnych, oprócz zajęć edukacyjnych z grupą prowadzone są również zajęcia i ćwiczenia indywidualne i w małych grupach w oparciu o indywidualne programy edukacyjno – terapeutyczne, zgodnie z aktualnym profilem rozwoju, uwzględniającym możliwości dziecka do opanowania nowych umiejętności.
O wszechstronny rozwój dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu dbają nauczyciele specjaliści: • psycholog,
Dbamy o rozwój kadry pedagogicznej, jesteśmy otwarci na nowości w zakresie edukacji. Wszystkie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poza pobytem w grupie z rówieśnikami, uczestniczą także w dodatkowych zajęciach specjalistycznych: • terapii logopedycznej,
Zajęcia te mają na celu wspieranie rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wyrównywanie i korygowanie ich braków. W trakcie zajęć terapeuci wykorzystują różne metody pracy lub wprowadzają ich elementy: • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Rekrutacja
Rekrutacja dzieci niepełnosprawnych do przedszkola odbywa się na podstawie:
Edukacją integracyjną może być objęte dziecko w wieku od 3 do 10 roku życia, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego, w roku kalendarzowym, w którym dziecko ukończy 10 lat. Dzieci nie będące mieszkańcami Miasta Suwałk, posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola prowadzonego przez Miasto Suwałki w miarę wolnych miejsc, po uprzednim zawarciu stosownego porozumienia pomiędzy miastem Suwałki a zainteresowaną gminą, na terenie której zamieszkuje dziecko ubiegające się o przyjęcie do przedszkola.
Baza przedszkola
Budynek przedszkolny otoczony jest ogrodem, na którym znajduje się plac zabaw pełniący zarazem rolę rekreacyjno - dydaktyczną. Placówka zapewnia odpowiednie warunki przestrzenne ( usunięcie barier ) i niezbędne urządzenia techniczne. • Cztery gabinety terapii wyposażone w specjalistyczne pomoce i programy multimedialne pozwalające na stymulację rozwoju dzieci, terapię różnych dysfunkcji i deficytów. Realizowane aktywności przyczyniają się do opanowania licznych sprawności, umiejętności potrzebnych w późniejszym życiu, takich jak mowa, sprawność manualna, poznawcza, percepcyjna oraz doświadczenia emocjonalne. • Sala Doświadczania Świata, wyposażoną w nowoczesny sprzęt, taki jak interaktywna kolumna wodna, huśtawka terapeutyczna, masażer, beczka, sprzęt do muzykoterapii, aromaterapii, tor świetlno-dźwiękowy z tablicą kurantów, hamak, imitator deszczu. Sala nazywana przez dzieci „światełkami” daje możliwość stymulacji zmysłów poprzez zabawę i rekreację. Jest to miejsce do relaksu, odprężenia, a także pobudzenia zmysłów muzyką, światłem i łagodnymi wibracji. • Sala gimnastyczno – ruchowa, wyposażona w sprzęt do terapii Integracji Sensorycznej oraz działań rehabilitacyjno - korekcyjnych. Najbardziej lubiane przez dzieci są kształtki rehabilitacyjne, trampolina, maglownica, trenery równowagi, ścieżka fakturowa, równoważnia, deska rotacyjna, maty korekcyjne. • Gabinet logopedyczny wyposażony w nowoczesne programy do diagnozy i ćwiczeń logopedycznych, programy do stymulacji rozwoju mowy dzieci oraz do specjalistycznej diagnozy i terapii różnych dysfunkcji i mikrodeficytów. • Gabinet felinoterapii, który jest miejscem nie tylko miłego spędzania czasu poprzez zabawę i głaskanie kotka, ale w szczególności odbywają się tu zajęcia wspomagające proces terapii i rozwoju z udziałem odpowiednio wyselekcjonowanego i wyszkolonego kota - Werdiego. • Gabinet psychologiczno – terapeutyczny, w którym prowadzone są indywidualne zajęcia stymulujące rozwój umysłowy oraz zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji. Praca nad emocjami pozytywnie wpływa na obraz samego siebie i dobre relacje z otoczeniem. W gabinecie przeprowadza się również indywidualne rozmowy z rodzicami. Wspólne omawianie trudności i problemów dziecka pozwala na ustalenie najskuteczniejszych metod pracy. Psycholog podejmując psychoedukację rodziców wspiera ich w trudach wychowania dziecka. • Gabinet terapii manualnej, w którym podjęte aktywności dostarczają wrażeń dotykowych i poznawczych. Rozwijają sprawność ruchową dłoni, umiejętność chwytu i manipulacji przedmiotami. W terapii stosujemy różnorodne masy plastyczne, farby, przedmioty o różnych fakturach, kształtach i strukturach, a także masaż. Ponad to dzieci korzystają z biblioteki przedszkolnej, pracowni matematycznej oraz komputerowej i laboratorium.
Doświadczenie zdobyte w gronie zdrowych, prawidłowo rozwijających się rówieśników wzbogacone wszechstronnymi, wielotorowymi działaniami terapeutycznymi jest niezbędne
Dziecko z nadpobudliwością psychoruchową Jak rozpoznać zespół Aspergera? Wspomaganie rozwoju małych dzieci z wadą słuchu Funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w grupie integracyjnej - nasze doświadczenia Edukacja dziecka niepełnosprawnego w wieku przedszkolnym Rozwój poznawczy i społeczno – emocjonalny dziecka z wadą słuchu Rozwój mowy dziecka z wadą słuchu Metoda audytywno - werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu Mowa osób z autyzmem i zespołem Aspergera Metoda Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherbone "Twoje dziecko jest inne…" - broszura dla rodziców
|